ככלי טיפולי לריפוי ולהתמודדות עם היום יום מבוסס מיינדפולנס

קורס התמקדות וקול.בי  ד"ר עצמאות פרלשטיין

מנחה: דר' עצמאות פרלשטיין

"התמקדות מביאה לתחושת הקלה פיזית ורגשית באמצעות הנחיה אל רובד המודעות העמוק של גופנו. שם בחכמת הגוף יש את הידיעה של הצעד הבא לשינוי בתהליך של ריפוי". (יוג'ין ג'נדלין)
התמקדות, היא שיטה טבעית ועוצמתית המזמינה אותנו לשיתוף פעולה עם חכמת הגוף כשהוא "מדבר" אלינו עוד לפני שהוא "צורח". הגוף מדבר דרך תחושות מורגשות (felt sense) לא מילוליות בעלות משמעות (כמו,כיווץ, מחנק, לחץ בחזה ועוד) המדווחות למודעות כיצד הגוף חווה אירועים שונים בכאן ועכשיו.
יוג'ן ג'נדלין מגלה ומפתח השיטה דיווח בעקבות מחקריו הרבים עם מטופלים שמחשבות, רגשות, פירושים ודיבורים על... אינם מועילים לפתרון התחושות. הוא גלה שתחושות אילו מזמינות אותנו לעצירה מודעת (פאוזה) ולעשות תהליך פנימי של התמקדות כדי לגלות את שורש הבעיה והמשמעות שלה בחיינו.
מפתח הקסם בתהליך הריפוי היא כאשר מתאפשרת תפנית פנימית מורגשת (shift) בתוך התחושה בעקבותיה מופיעים צעד/ים חדשים ותובנות חדשות בדרך לפתרונות יצירתיים. לזאת מתווספת חוויה של רווחה פיזית ונפשית.

ידע זה טמון בחכמת הגוף ברבדים עמוקים ובדרך כלל נסתרים מהקוגניציה וההגיון. הגוף הופך להיות נקודת התייחסות פנימית (body as a self reference) לזיהוי הצרכים הרגשיים, לדייק אותם ולתקשר אותם לסביבה ביעילות, באמפתיה ותחושה של כח פנימי.
הטמעת התהליך מאפשר לאדם למצוא את הקול האוטנטי והייחודי שלו בתוך המסגרת הזוגית, משפחתית וחברתית.

לקורס יתלווה כלי טיפולי עוצמתי בשם קול-בי הנחשף כדמות אנושית מצוירת ללא סממנים פיזיים ומגדריים.
יתרונותיו מתבטאות: בהמחשה וויזואלית של העולם הפנימי הנסתר מהקוגניציה, הפרדה ויצירת פרספקטיבה בין האדם ובין בעיותיו. והחשוב מכל, קול.בי מאפשר ומקדם תופעה של כמה וכמה תפניות (Shifts) ספונטניות וצעדי ריפוי בתוך תהליך אחד.
קול-בי הוא כלי שניתן לאמצו לעבודה אישית,זוגית ומשפחתית ביום יום.
במהלך הקורס נשלב התנסות ותרגול עם מושגים מעולם המיינדפולנס: קרקוע, סקירה גופנית ומדיטציות שונות, עוגן הנשימה, פינוי מרחב רגשי "תיוג" מחשבות, ועוד.

מטרות הקורס
ללמוד, להטמיע וליישם את שפת הריפוי של גוףנפש
התמקדות: הקשבה ייחודית לתחושה מורגשת בעלת משמעות (Felt Sense to Felt Sense)
מיינדפולנס: פיתוח מודעות של תשומת לב וקבלה רדיקאלית ללא שיפוטיות ב'כאן ועכשיו'
להיות במערכת יחסים מטיבה עם 'מנהל/ת בית' במרחב הפנימי שלי - ביני לבין עצמי
להיעזר בקול.בי (Body Imaging) ככלי עזר לקידום צעדי ריפוי ביום יום

קורס בסיס: 9 מפגשים בזום + מפגש פרונטלי אחד, כל מפגש בן שלוש שעות  
תאריך מדויק יקבע בקרוב*
עלות הקורס: 2,800 כולל מע"מ
לבוגרי הקורס תינתן תעודה על סיום קורס בסיס בהיקף של 38 שעות אקדמאיות.
בנוסף, תינתן אפשרות ל 4 מפגשי הדרכה (סופרויז'ן) קבוצתי/ פרטני, תשלום בנפרד.



דמי הרשמה מראש 250 
ניתן לפרוס את התשלום עד סיום הקורס. 
לפרטים נוספים והרשמה : דר' עצמאות פרלשטיין - 052-3944244

דר' עצמאות פרלשטיין, פסיכולוגית קלינית מזה 30 שנה, תלמידתו של הפילוסוף והפסיכולוג דר' יוג'ין ג'נדלין שגלה ופיתח את  תהליך ההתמקדות. כמורה מוסמכת ראשונה בארץ, מטעם הארגון הבינלאומי להתמקדות בניו יורק, היא הביאה לישראל את השיטה בשנת 1995, מאז מסמיכה מורים רבים להפצתה, מרצה ומדריכה אנשי מקצוע בתרפיה מכוונת התמקדות ומנהלת קליניקה בעבודה פרטנית, זוגית ומשפחתית. 

דר' עצמאות מביאה לקורס חיבור מרתק בין גוף ונפש וידע מעולמות מזרח ומערב. 


קרדיט ותודה לאתי כץ פסיכותרפיסטית גופנית ואומנית ויזואלית על הדמות האנושית המצוירת שפותחה על ידה.
אתי כץ תרמה את הדמות להפצת עקרונות ההתמקדות בארץ ובעולם.

1. האפשרות לראות את תהליך השינוי היא יתרון גדול. לעתים קרובות אנו עושים צעדים לשינוי אך איננו מבחינים בהם.  
בעבודה עם קולבי תהליך השינוי מתרחש על הדמות עצמה והאדם המחולל אותו רואה אותו מתממש.
הייצוג הוויזואלי נטמע בזיכרון ומחזק את ההשפעה של התהליך על האדם.

2. אפקט האינטראקציה: "קול בי" הוא כלי התומך ומקדם ריפוי טבעי, ספונטני.
למעשה, קול-בי הוא מעין מראה שמשקפת את החוויה הפנימית של האדם. הוא מזמין את האדם לבטא את החוויה שהוא חווה באמצעות פריטים, ציור, מילים או משפטים. הייצוג של עולמו הפנימי על גבי הדמות אינו סטטי; הוא עובר שינויים בתהליך העבודה ונמצא כל הזמן בתנועה. ככל שמניחים על הדמות עוד ועוד פריטים, המייצגים דימויים או סמלים שמשקפים תחושות, נוצרת דינמיקה של שינוי. השינויים על גבי הדמות מייצגים את השינוי במרחב הרגשי שעובר המתמקד.

3. יצירת מרחק: היכולת לשנות נקודת מבט הופכת את קול- בי ליעיל במיוחד. אחד המחסומים לריפוי הוא הזדהות עם הרגשות והתחושות שלנו. קולבי מאפשר הזדמנות להתבוננות על הייצוג של התחושה כצופה מהצד.

4. מפגש חוויתי עם חמלה לעצמי ולאחר: סיום התהליך הוא הזמנה לחוות חמלה לעצמי מול היצירה על קול-בי, מציאת משפט חמלתי לעצמי ומציאת משוב גופני מותאם לחמלה (congruence).

5. פשטות ונגישות: אפשר להשתמש בקולבי בפשטות בכל תחומי החיים ביומיום. לאחר תרגול באמצעות קולבי אפשר לעשות את אותו התהליך בדמיון. בנוסף, מאחר שהתמקדות היא תהליך טבעי במהותו, מאד קל ללמוד וליישם אותו.